Marquez

Szeretek Honfoglalózni. Jó játék, bár sokszor nem tudom annak felfogni és képes vagyok törni-zúzni, ha veszítek.

A minap is nyomatom rendesen és a következő kérdést hányja ki a gép: "Milyen Nobel-díjat kapott Gabriel Garcia Marquez? Közgazdasági, irodalmi, fizikai, kémiai?" Azért utálom az ilyen alapkérdéseket, mert a többi félművelt ellenfél is tud rá válaszolni, így nem csak az én pontszámom növekszik. Erre mi történik? Az egyik fószer szerint közgazdász a derék kolumbiai, a másik fizikusnak véli...

Mondanám, hogy kiesett a kezemből a toll, ha nem klaviatúra előtt ülnék, szinte nem hiszem el, hogy van ilyen. A következő feladványokat el is baszom, annyira a hatása alatt vagyok a sztorinak. Hát tényleg ennyit ér a Nagy Könyv című olvasásnépszerűsítő műsorfolyam? Tudniillik Gabriel bátyó leghíresebb regénye a Száz év magány bekerült a top12-be, elvileg tehát az ország legkedveltebb tucat regénye között található.

Úgy látszik a netezők nagy része nem olvas, mint ahogy mamár szinte senki sem. Minek is, anélkül is lehetsz sikeres, nem a műveltséged miatt fognak szeretni a nők/férfiak, hanem a kibaszott dellád miatt. Ilyen értékek mellett biztosan nem lennék könyvkiadó, mert éhen halnék.

Végezetül egy kishazánkra jellemző adat. A TV-k nézőkért folytatott ádáz küzdelme során egy napon volt a sztárbox (RTL), a Megasztár-döntő (TV2) és a Nagy Könyv (MTV) középdöntője, ahol kiderült melyik 6 magyar és 6 világirodalmi remek jut tovább. Mit gondolnak a nézettségről? Felesleges lottózni, mert elmondom. 1. RTL 3 millió 2. TV2 2,5 millió 3. MTV 250 ezer!!! Én kérek elnézést, ez nekem kellemetlen...

(Lovebox, 2005)